Cele i założenia Ligi Zadaniowej oraz Regulamin
Uwagi ogólne
Corocznie wysyłane są drużyny reprezentujące Politechnikę Śląską na
Akademickie Mistrzostwa Polski w Programowaniu Zespołowym
oraz na Międzynarodowy Konkurs w Programowaniu Zespołowym
organizowany pod patronatem ACM. W związku z dużą liczbą chętnych
konieczne jest przeprowadzenie eliminacji wstępnych. Pierwszym ich etapem jest
Liga Zadaniowa, która rozpoczyna swą działalność
17 grudnia 2007 roku. Od tego momentu przedstawiane będą zadania,
które należy rozwiązywać przed wyznaczonym terminem. Po upływie
każdego terminu, na podstawie uzyskanych wyników zawodnicy będą otrzymywali
pewną liczbę punktów rankingowych. Po zakończeniu
Ligi (okolice czerwca 2008 roku - dokładny termin zostanie
ustalony w późniejszym czasie) uzyskane wyniki zostaną podsumowane.
Na podstawie wyników Ligi i konkursu przeprowadzonego w ramach
wewnętrznych eliminacji zostaną wyłonione osoby, z
których zostaną utworzone drużyny reprezentujące naszą uczelnię na
mistrzostwach krajowych oraz na konkursie międzynarodowym. Każda drużyna składa się
maksymalnie z 3 osób. Dokładna liczba drużyn zostanie ustalona przed samymi mistrzostwami.
Rejestracja
Przed rozpoczęciem udziału w Lidze Zadaniowej należy zarejestrować
się na serwerze w Hiszpanii (dotyczy zawodników rejestrujących się przed rozpoczęciem trzeciego etapu), a następnie przysłać na adres
Kierownika Ligi
następujące dane:
- Dla studentów:
- imię i nazwisko,
- wydział,
- kierunek,
- rok studiów,
- e-mail kontaktowy,
- identyfikator z Hiszpanii (wyłącznie początek identyfikatora składajacy się z liczb,
bez końcowych liter!!!)
- Dla uczniów:
- imię i nazwisko,
- dokładna nazwa szkoły,
- miasto,
- klasa,
- e-mail kontaktowy,
- identyfikator z Hiszpanii (wyłącznie początek identyfikatora składajacy się z liczb,
bez końcowych liter!!!)
Wszystkie listy wysyłane do Kierownika Ligi powinny mieć zaznaczone w temacie,
że dotyczą Ligi Zadaniowej.
Zadania ligowe
Zadania ligowe z pierwszych dwóch etapów będą sformułowane w języku angielskim i dostępne na serwerze w
Hiszpanii a także na stronie Ligi w dziale
Zadania ligowe.
Zadania ligowe z pozostałych etapów będą sformułowane w języku polskim i dostępne na stronie Ligi w dziale
Zadania ligowe.
Zadania należy rozwiązywać w języku Pascal, C lub C++. Rozwiązania w innym języku programowania nie bedą uwzględniane w rankingu
nawet w przypadku zaakceptowania rozwiązania w Hiszpanii.
Ocena rozwiązań
Dotyczy dwóch pierwszych etapów
Propozycje rozwiązań należy przesyłać do oceny na serwer w
Hiszpanii.
Ranking na stronie jest generowany automatycznie i jest odświeżany co godzinę.
Kody źródłowe zadań, które uzyskały akceptację na serwerze w Hiszpanii, należy przesłać do Moderatora Ligi, nie później niż 24 godziny po zakończeniu danego etapu. W przypadku nieprzesłania rozwiązań, punkty przyznane za zadania będą anulowane.
Termin końcowy nadsyłania rozwiązań do oceny nie ulega zmianie, jeżeli nie
wystąpią żadne szczególne okoliczności takie jak:
- serwer w Hiszpanii nie będzie działał przez okres dłuższy niż 3 dni w
ostatnim tygodniu przed upływem terminu,
- w ciągu ostatniej doby przed upływem terminu serwer w Hiszpanii nie będzie
działał,
W tych wypadkach termin nadsyłania rozwiązań do oceny może zostać przesunięty.
O takiej sytuacji zawodnicy zostaną poinformowani za pomocą listu.
Termin nadsyłania rozwiązań jest również nieprzekraczalny, chyba że zawodnik
udokumentuje fakt wysłania rozwiązania w określonym terminie, a ze względów od
niego niezależnych zostanie ono ocenione później. O takich sytuacjach należy informować
Kierownika Ligi w terminie 3 dni.
Dotyczy pozostałych etapów
Propozycje rozwiązań należy przesyłać do oceny na serwer Ligi (przed rozpoczęciem trzeciego etapu zostanie udostępniona możliwość logowania się na serwer).
Termin końcowy nadsyłania rozwiązań do oceny nie ulega zmianie, jeżeli nie
wystąpią żadne szczególne okoliczności takie jak:
- serwer nie będzie działał przez okres dłuższy niż 3 dni w
ostatnim tygodniu przed upływem terminu,
- w ciągu ostatniej doby przed upływem terminu serwer nie będzie
działał,
W tych wypadkach termin nadsyłania rozwiązań do oceny może zostać przesunięty.
O takiej sytuacji zawodnicy zostaną poinformowani za pomocą listu.
Termin nadsyłania rozwiązań jest również nieprzekraczalny, chyba że zawodnik
udokumentuje fakt wysłania rozwiązania w określonym terminie, a ze względów od
niego niezależnych zostanie ono ocenione później. O takich sytuacjach należy informować
Kierownika Ligi w terminie 3 dni.
Punkty rankingowe
Za każde poprawnie i w terminie rozwiązane zadanie zawodnicy otrzymują pewną
liczbę punktów. Liczba punktów będzie podawana wraz z treścią zadania.
Ranking końcowy
W przypadku, gdy po zakończeniu konkursu kilku zawodników będzie miało taką samą sumę
punktów rankingowych, o ostatecznej kolejności zadecyduje liczba niepoprawnych rozwiązań zadań
z etapów przeprowadzanych na serwerze lokalnym. Jeśli i ona będzie taka sama, pod uwagę zostanie
wzięty czas nadesłania ostatniego poprawnego rozwiązania.
Uczciwość
Zakładamy, że każdy z zawodników będzie rozwiązywał zadania indywidualnie.
Przekazywanie swoich rozwiązań kolegom nie leży w interesie zawodnika, bo u
podstaw Ligi, jak również ostatecznego wyboru kandydatów na mistrzostwa leży
zasada konkurencji. Innymi słowy, chcemy aby na mistrzostwa pojechali zawodnicy
najlepsi, którzy potrafią najlepiej reprezentować naszą uczelnię!
|