Cele i założenia oraz regulamin |
Cele i założenia Ligi Zadaniowej oraz RegulaminUwagi ogólneCorocznie wysyłane są drużyny reprezentujące Politechnikę Śląską na Akademickie Mistrzostwa Polski w Programowaniu Zespołowym oraz na Międzynarodowy Konkurs w Programowaniu Zespołowym organizowany pod patronatem ACM. W związku z dużą liczbą chętnych konieczne jest przeprowadzenie eliminacji wstępnych. Pierwszym ich etapem jest Liga Zadaniowa, która rozpoczyna swą działalność 17 grudnia 2007 roku. Od tego momentu przedstawiane będą zadania, które należy rozwiązywać przed wyznaczonym terminem. Po upływie każdego terminu, na podstawie uzyskanych wyników zawodnicy będą otrzymywali pewną liczbę punktów rankingowych. Po zakończeniu Ligi (okolice czerwca 2008 roku - dokładny termin zostanie ustalony w późniejszym czasie) uzyskane wyniki zostaną podsumowane. Na podstawie wyników Ligi i konkursu przeprowadzonego w ramach wewnętrznych eliminacji zostaną wyłonione osoby, z których zostaną utworzone drużyny reprezentujące naszą uczelnię na mistrzostwach krajowych oraz na konkursie międzynarodowym. Każda drużyna składa się maksymalnie z 3 osób. Dokładna liczba drużyn zostanie ustalona przed samymi mistrzostwami. RejestracjaPrzed rozpoczęciem udziału w Lidze Zadaniowej należy zarejestrować się na serwerze w Hiszpanii (dotyczy zawodników rejestrujących się przed rozpoczęciem trzeciego etapu), a następnie przysłać na adres Kierownika Ligi następujące dane:
Zadania ligoweZadania ligowe z pierwszych dwóch etapów będą sformułowane w języku angielskim i dostępne na serwerze w Hiszpanii a także na stronie Ligi w dziale Zadania ligowe. Zadania ligowe z pozostałych etapów będą sformułowane w języku polskim i dostępne na stronie Ligi w dziale Zadania ligowe. Zadania należy rozwiązywać w języku Pascal, C lub C++. Rozwiązania w innym języku programowania nie bedą uwzględniane w rankingu nawet w przypadku zaakceptowania rozwiązania w Hiszpanii. Ocena rozwiązańDotyczy dwóch pierwszych etapówPropozycje rozwiązań należy przesyłać do oceny na serwer w Hiszpanii. Ranking na stronie jest generowany automatycznie i jest odświeżany co godzinę. Kody źródłowe zadań, które uzyskały akceptację na serwerze w Hiszpanii, należy przesłać do Moderatora Ligi, nie później niż 24 godziny po zakończeniu danego etapu. W przypadku nieprzesłania rozwiązań, punkty przyznane za zadania będą anulowane. Termin końcowy nadsyłania rozwiązań do oceny nie ulega zmianie, jeżeli nie wystąpią żadne szczególne okoliczności takie jak:
Dotyczy pozostałych etapówPropozycje rozwiązań należy przesyłać do oceny na serwer Ligi (przed rozpoczęciem trzeciego etapu zostanie udostępniona możliwość logowania się na serwer). Termin końcowy nadsyłania rozwiązań do oceny nie ulega zmianie, jeżeli nie wystąpią żadne szczególne okoliczności takie jak:
Punkty rankingoweZa każde poprawnie i w terminie rozwiązane zadanie zawodnicy otrzymują pewną liczbę punktów. Liczba punktów będzie podawana wraz z treścią zadania. Ranking końcowyW przypadku, gdy po zakończeniu konkursu kilku zawodników będzie miało taką samą sumę punktów rankingowych, o ostatecznej kolejności zadecyduje liczba niepoprawnych rozwiązań zadań z etapów przeprowadzanych na serwerze lokalnym. Jeśli i ona będzie taka sama, pod uwagę zostanie wzięty czas nadesłania ostatniego poprawnego rozwiązania. UczciwośćZakładamy, że każdy z zawodników będzie rozwiązywał zadania indywidualnie. Przekazywanie swoich rozwiązań kolegom nie leży w interesie zawodnika, bo u podstaw Ligi, jak również ostatecznego wyboru kandydatów na mistrzostwa leży zasada konkurencji. Innymi słowy, chcemy aby na mistrzostwa pojechali zawodnicy najlepsi, którzy potrafią najlepiej reprezentować naszą uczelnię! |