Cele i założenia oraz regulamin

Cele i założenia Ligi Zadaniowej oraz Regulamin

Uwagi ogólne

Corocznie wysyłane są drużyny reprezentujące Politechnikę Śląską na Akademickie Mistrzostwa Polski w Programowaniu Zespołowym oraz na Międzynarodowy Konkurs w Programowaniu Zespołowym organizowany pod patronatem ACM. W związku z dużą liczbą chętnych konieczne jest przeprowadzenie eliminacji wstępnych. Pierwszym ich etapem jest Liga Zadaniowa, która rozpoczyna swą działalność 7 stycznia 2007 roku. Od tego momentu przedstawiane będą zadania, które należy rozwiązywać przed wyznaczonym terminem. Po upływie każdego terminu, na podstawie uzyskanych wyników zawodnicy będą otrzymywali pewną liczbę punktów rankingowych. Po zakończeniu Ligi (okolice czerwca 2007 roku - dokładny termin zostanie ustalony w późniejszym czasie) uzyskane wyniki zostaną podsumowane. Na podstawie wyników Ligi i konkursu przeprowadzonego w ramach wewnętrznych eliminacji zostaną wyłonione osoby, z których zostaną utworzone drużyny reprezentujące naszą uczelnię na mistrzostwach krajowych oraz na konkursie międzynarodowym. Każda drużyna składa się maksymalnie z 3 osób. Dokładna liczba drużyn zostanie ustalona przed samymi mistrzostwami.

Rejestracja

Przed rozpoczęciem udziału w Lidze Zadaniowej należy zarejestrować się na serwerze w Hiszpanii, a następnie przysłać na adres Kierownika Ligi następujące dane:

  • Dla studentów:
    • imię i nazwisko,
    • wydział,
    • kierunek,
    • rok studiów,
    • e-mail kontaktowy,
    • identyfikator z Hiszpanii (wyłącznie początek identyfikatora składajacy się z liczb, bez końcowych liter!!!)
  • Dla uczniów:
    • imię i nazwisko,
    • dokładna nazwa szkoły,
    • miasto,
    • klasa,
    • e-mail kontaktowy,
    • identyfikator z Hiszpanii (wyłącznie początek identyfikatora składajacy się z liczb, bez końcowych liter!!!)
Wszystkie listy wysyłane do Kierownika Ligi powinny mieć zaznaczone w temacie, że dotyczą Ligi Zadaniowej.

Zadania ligowe

Zadania ligowe będą dostępne na serwerze w Hiszpanii a także na stronie Ligi w dziale Zadania ligowe.

Zadania należy rozwiązywać w języku Pascal, C lub C++. Rozwiązania w innym języku programowania nie bedą uwzględniane w rankingu nawet w przypadku zaakceptowania rozwiązania w Hiszpanii.

Ocena rozwiązań

Propozycje rozwiązań należy przesyłać do oceny na serwer w Hiszpanii. Ranking na stronie jest generowany automatycznie i jest odświeżany co godzinę.

Termin końcowy nadsyłania rozwiązań do oceny nie ulega zmianie, jeżeli nie wystąpią żadne szczególne okoliczności takie jak:

  • serwer w Hiszpanii nie będzie działał przez okres dłuższy niż 3 dni w ostatnim tygodniu przed upływem terminu,
  • w ciągu ostatniej doby przed upływem terminu serwer w Hiszpanii nie będzie działał,
W tych wypadkach termin nadsyłania rozwiązań do oceny może zostać przesunięty. O takiej sytuacji zawodnicy zostaną poinformowani za pomocą listu.

Termin nadsyłania rozwiązań jest również nieprzekraczalny, chyba że zawodnik udokumentuje fakt wysłania rozwiązania w określonym terminie, a ze względów od niego niezależnych zostanie ono ocenione później. O takich sytuacjach należy informować Kierownika Ligi w terminie 3 dni.

Punkty rankingowe

Za każde poprawnie i w terminie rozwiązane zadanie zawodnicy otrzymują pewną liczbę punktów. Liczba punktów będzie podawana wraz z treścią zadania.

Ranking końcowy

W przypadku, gdy po zakończeniu konkursu kilku zawodników będzie miało taką samą sumę punktów rankingowych, o ostatecznej kolejności zadecyduje współczynnik szybkości. Jeśli i on będzie taki sam, pod uwagę zostanie wzięty czas nadesłania ostatniego poprawnego rozwiązania.

Uczciwość

Zakładamy, że każdy z zawodników będzie rozwiązywał zadania indywidualnie. Przekazywanie swoich rozwiązań kolegom nie leży w interesie zawodnika, bo u podstaw Ligi, jak również ostatecznego wyboru kandydatów na mistrzostwa leży zasada konkurencji. Innymi słowy, chcemy aby na mistrzostwa pojechali zawodnicy najlepsi, którzy potrafią najlepiej reprezentować naszą uczelnię!