Cele i założenia oraz regulamin |
Cele i założenia Ligi Zadaniowej oraz RegulaminUwagi ogólneCorocznie wysyłane są drużyny reprezentujące Politechnikę Śląską na Akademickie Mistrzostwa Polski w Programowaniu Zespołowym oraz na Międzynarodowy Konkurs w Programowaniu Zespołowym organizowany pod patronatem ACM. W związku z dużą liczbą chętnych konieczne jest przeprowadzenie eliminacji wstępnych. Pierwszym ich etapem jest Liga Zadaniowa, która rozpoczyna swą działalność 7 stycznia 2007 roku. Od tego momentu przedstawiane będą zadania, które należy rozwiązywać przed wyznaczonym terminem. Po upływie każdego terminu, na podstawie uzyskanych wyników zawodnicy będą otrzymywali pewną liczbę punktów rankingowych. Po zakończeniu Ligi (okolice czerwca 2007 roku - dokładny termin zostanie ustalony w późniejszym czasie) uzyskane wyniki zostaną podsumowane. Na podstawie wyników Ligi i konkursu przeprowadzonego w ramach wewnętrznych eliminacji zostaną wyłonione osoby, z których zostaną utworzone drużyny reprezentujące naszą uczelnię na mistrzostwach krajowych oraz na konkursie międzynarodowym. Każda drużyna składa się maksymalnie z 3 osób. Dokładna liczba drużyn zostanie ustalona przed samymi mistrzostwami. RejestracjaPrzed rozpoczęciem udziału w Lidze Zadaniowej należy zarejestrować się na serwerze w Hiszpanii, a następnie przysłać na adres Kierownika Ligi następujące dane:
Zadania ligoweZadania ligowe będą dostępne na serwerze w Hiszpanii a także na stronie Ligi w dziale Zadania ligowe. Zadania należy rozwiązywać w języku Pascal, C lub C++. Rozwiązania w innym języku programowania nie bedą uwzględniane w rankingu nawet w przypadku zaakceptowania rozwiązania w Hiszpanii. Ocena rozwiązańPropozycje rozwiązań należy przesyłać do oceny na serwer w Hiszpanii. Ranking na stronie jest generowany automatycznie i jest odświeżany co godzinę. Termin końcowy nadsyłania rozwiązań do oceny nie ulega zmianie, jeżeli nie wystąpią żadne szczególne okoliczności takie jak:
Punkty rankingoweZa każde poprawnie i w terminie rozwiązane zadanie zawodnicy otrzymują pewną liczbę punktów. Liczba punktów będzie podawana wraz z treścią zadania. Ranking końcowyW przypadku, gdy po zakończeniu konkursu kilku zawodników będzie miało taką samą sumę punktów rankingowych, o ostatecznej kolejności zadecyduje współczynnik szybkości. Jeśli i on będzie taki sam, pod uwagę zostanie wzięty czas nadesłania ostatniego poprawnego rozwiązania. UczciwośćZakładamy, że każdy z zawodników będzie rozwiązywał zadania indywidualnie. Przekazywanie swoich rozwiązań kolegom nie leży w interesie zawodnika, bo u podstaw Ligi, jak również ostatecznego wyboru kandydatów na mistrzostwa leży zasada konkurencji. Innymi słowy, chcemy aby na mistrzostwa pojechali zawodnicy najlepsi, którzy potrafią najlepiej reprezentować naszą uczelnię! |