Cele i założenia oraz regulamin |
Cele i założenia Ligi Zadaniowej oraz RegulaminUwagi ogólneCorocznie wysyłane są drużyny reprezentujące Politechnikę Śląską na Akademickie Mistrzostwa Polski w Programowaniu Zespołowym oraz na Międzynarodowy Konkurs w Programowaniu Zespołowym organizowany pod patronatem ACM. W związku z dużą liczbą chętnych konieczne jest przeprowadzenie eliminacji wstępnych. Pierwszym ich etapem jest Liga Zadaniowa, która rozpoczyna swą działalność 15 listopada 2004 roku. Od tego momentu przedstawiane będą zadania, które należy rozwiązywać przed wyznaczonym terminem. Po upływie każdego terminu, na podstawie uzyskanych wyników zawodnicy będą otrzymywali pewną liczbę punktów rankingowych. Po zakończeniu Ligi (okolice maja lub czerwca 2005 roku - dokładny termin zostanie ustalony w późniejszym czasie) uzyskane wyniki zostaną podsumowane. Na podstawie wyników Ligi i konkursów przeprowadzonych w ramach wewnętrznych eliminacji zostaną wyłonione osoby, z których zostanie utworzona 1-2 drużyny reprezentujące naszą uczelnię na mistrzostwach krajowych oraz na konkursie międzynarodowym. Każda drużyna składa się maksymalnie z 3 osób. Dokładana liczba drużyn zostanie ustalona przed samymi mistrzostwami. RejestracjaAby wziąć udział w Lidze Zadaniowej należy się zarejestrować przysyłając na adres Kierownika Ligi następujące dane:
Zadania ligoweWszystkie zadania ligowe są dostępne na stronie systemu oceniającego. Zadania należy rozwiązywać w języku Pascal (nie wolno używać żadnych modułow za wyjątkiem modułu System, który jest dołączany domyślnie), C lub C++ (dozwolone jest używanie biblioteki STL). Dane wejściowe są pobierane ze standardowego wejścia natomiast dane wyjściowe powinny zostać wysłane na standartowe wyjście. Nie będą akceptowane rozwiązania w których dane wejściowe są odczytywane z pliku a dane wyjściowe zapisywane do pliku. Format danych wejściowych i wyjściowych jest podany w specyfikacji zadania. Można przyjąć, że dane wejściowe są poprawne. Program powinien odczytywać tylko te dane, które są wyszczególnione w specyfikacji wejściowej. Program nie może odczytywać żadnych innych dodatkowych danych (np. nie jest dopuszczalne po wyświetleniu wyników oczekiwanie na naciśniecie klawisza ENTER, oczekiwanie na wybór jakiejś opcji - np. "czy pobrać kolejne dane" albo "czy zakończyć działanie programu", itp.). Program powinien wysłać na standardowe wyjście tylko te dane, które są wyspecyfikowane w specyfikacji wyjściowej zadania (np. nie jest dopuszczalne wypisywanie tekstów postaci "Podaj dane wejściowe:", "Input:", "Wynik rozwiązania:", itp.).Dla wszystkich zadań ustalono jednakowy limit dostępnej pamięci operacyjnej wynoszący 16MB. Do kompilacji zaleca się użycia kompilatorów 32 bitowych. Rozwiązania nadesłane do oceny kompilowane są za pomocą kompilatorów (wersje co najmniej takie jakie są wypisane, mogą być nowsze:
Ocena rozwiązańZadania oceniane są automatycznie za pomocą systemu oceniającego. Rozwiązania wysyłane są przez zawodników do systemu oceniającego po uprzednim zalogowaniu się przy użyciu loginu i hasła podanych podczas rejestracji. Do oceny należy przysyłać wyłącznie teksty źródłowe programów. Programy wykonywalne (skompilowane) nie będą oceniane. Rozwiązanie może uzyskać jedną z ocen:
Termin nadsyłania rozwiązań jest nieprzekraczalny. Punkty rankingoweZa każde poprawnie i w terminie rozwiązane zadanie zawodnicy otrzymują pewna liczbę punktów. Liczba punktów będzie podawana wraz z treścią zadania. ZawodnicyW zawodach w programowaniu zespołowym, mogą startować studenci wszystkich lat, pod warunkiem, że nie ukończyli oni wcześniej żadnych innych studiów. W Lidze mogą również startować uczniowie szkół średnich. UczciwośćZakładamy, że każdy z zawodników będzie rozwiązywał zadania indywidualnie. Przekazywanie swoich rozwiązań kolegom nie leży w interesie zawodnika, bo u podstaw Ligi, jak również ostatecznego wyboru kandydatów na mistrzostwa leży zasada konkurencji. Innymi słowy, chcemy aby na mistrzostwa pojechali zawodnicy najlepsi, którzy potrafią najlepiej reprezentować naszą uczelnię! Wszelkiego rodzaju próby włamań do systemu oceniającego zakończą się dyskwalifikacją zawodnika. |