Corocznie wysyłane są drużyny reprezentujące Politechnikę Śląską na Akademickie Mistrzostwa Polski w Programowaniu Zespołowym oraz na Międzynarodowy Konkurs w Programowaniu Zespołowym organizowany pod patronatem ACM. W związku z dużą liczbą chętnych konieczne jest przeprowadzenie eliminacji wstępnych. Pierwszym ich etapem jest Liga Zadaniowa, która rozpoczyna swą działalność 15 marca 2004 roku. Od tego momentu przedstawiane będą zadania, które należy rozwiązywać przed wyznaczonym terminem. Po upływie każdego terminu, na podstawie uzyskanych wyników zawodnicy będą otrzymywali pewną liczbę punktów rankingowych. Po zakończeniu Ligi (okolice maja 2004 roku - dokładny termin zostanie ustalony w późniejszym czasie) uzyskane wyniki zostaną podsumowane. Na podstawie wyników Ligi i konkursów przeprowadzonych w ramach wewnętrznych eliminacji zostaną wyłonione osoby, z których zostanie utworzona 1-2 drużyny reprezentujące naszą uczelnię na mistrzostwach krajowych oraz na konkursie międzynarodowym. Każda drużyna składa się maksymalnie z 3 osób. Dokładana liczba drużyn zostanie ustalona przed samymi mistrzostwami.
Aby wziąć udział w Lidze Zadaniowej należy się zarejestrować przysyłając na adres Kierownika Ligi następujące dane:
Wszystkie zadania ligowe są dostępne na stronie systemu oceniającego.
Zadania należy rozwiązywać w języku Pascal (nie wolno używać żadnych modułow za wyjątkiem modułu System, który jest dołączany domyślnie), C lub C++ (dozwolone jest używanie biblioteki STL).
Dane wejściowe są pobierane ze standardowego wejścia natomiast dane wyjściowe powinny zostać wysłane na standartowe wyjście. Nie będą akceptowane rozwiązania w których dane wejściowe są odczytywane z pliku a dane wyjściowe zapisywane do pliku. Format danych wejściowych i wyjściowych jest podany w specyfikacji zadania. Można przyjąć, że dane wejściowe są poprawne. Program powinien odczytywać tylko te dane, które są wyszczególnione w specyfikacji wejściowej. Program nie może odczytywać żadnych innych dodatkowych danych (np. nie jest dopuszczalne po wyświetleniu wyników oczekiwanie na naciśniecie klawisza ENTER, oczekiwanie na wybór jakiejś opcji - np. "czy pobrać kolejne dane" albo "czy zakończyć działanie programu", itp.). Program powinien wysłać na standardowe wyjście tylko te dane, które są wyspecyfikowane w specyfikacji wyjściowej zadania (np. nie jest dopuszczalne wypisywanie tekstów postaci "Podaj dane wejściowe:", "Input:", "Wynik rozwiązania:", itp.).
Dla wszystkich zadań ustalono jednakowy limit dostępnej pamięci operacyjnej wynoszący 16MB.
Do kompilacji zaleca się użycia kompilatorów 32 bitowych. Rozwiązania nadesłane do oceny kompilowane są za pomocą kompilatorów gcc 2.95.4 (język C/C++) i gpc 2.1 (języka Pascal). Jeżeli ktoś używa innego kompilatora (np. BC++ 3.1) to należy pamietać o tym, aby w rozwiązaniu nie stosować elementów języka wprowadzonych przez ten kompilator (np. specyfikator huge dostępny w BC++ 3.1).
Za każde poprawnie i w terminie rozwiązane zadanie zawodnicy otrzymują pewna liczbę punktów. Liczba punktów będzie podawana wraz z treścią zadania.
W zawodach w programowaniu zespołowym, mogą startować studenci wszystkich
lat, pod warunkiem, że nie ukończyli oni wcześniej żadnych innych studiów.
W skład drużyny może jednak wchodzić tylko jedna osoba z roku wyższego
niż trzeci (w momencie rozgrywania mistrzostw krajowych lub międzynarodowych).
W Lidze mogą również startować uczniowie szkół średnich.