Corocznie wysyłane są trzy drużyny reprezentujące Politechnikę Śląską na Akademickie Mistrzostwa Polski w Programowaniu Zespołowym oraz dwie drużyny na Międzynarodowy Konkurs w Programowaniu Zespołowym organizowany pod patronatem ACM. W związku z dużą liczbą chętnych konieczne jest przeprowadzenie eliminacji wstępnych. Pierwszym ich etapem jest Liga Zadaniowa, która rozpoczyna swą działalność 25 listopada 2000 roku. Od tego momentu w odstępach miesięcznych przedstawiane będą zadania, które należy rozwiązywać przed wyznaczonym terminem. Po upływie każdego miesiąca, na podstawie uzyskanych wyników zawodnicy będą otrzymywali pewną liczbę punktów rankingowych. Po zakończeniu Ligi (okolice maja 2001 roku - dokładny termin zostanie ustalony w późniejszym czasie) uzyskane wyniki zostaną podsumowane i na ich podstawie zostaną wybrane osoby, które będą uczestniczyły w wewnętrznych eliminacjach prowadzonych w sposób zbliżony do właściwych zawodów. Na podstawie wyników Ligi i konkursów przeprowadzonych w ramach eliminacji zostanie wyłonionych 9 osób, z których zostaną utworzone 3 drużyny reprezentujące naszą uczelnię na mistrzostwach krajowych. Po tych mistrzostwach wyłonione zostaną 2 drużyny (6 osób), które będą reprezentowały Politechnikę na konkursie międzynarodowym (liczba drużyn może ulec zmianie w zależności od możliwości organizatorów zawodów).
Przed rozpoczęciem udziału w Lidze Zadaniowej należy zarejestrować się na serwerze w Hiszpanii, a następnie przysłać na adres Kierownika Ligi następujące dane:
Wszystkie zadania ligowe pochodzą z konkursów ACM z różnych lat i są dostępne na serwerach w Hiszpanii oraz na Politechnice.
Po zakończeniu każdego terminu planowane jest rozesłanie do wszystkich uczestników Ligi najlepszych rozwiązań zadań.
Za każde poprawnie i w terminie rozwiązane zadanie zawodnicy otrzymują pewną
liczbę punktów rankingowych (od 1 do 10).
Uwaga: W ramach eksperymentu zostanie wytypowanych kilka zadań, dla których maksymalną
liczbę punktów będzie można uzyskać tylko w przypadku, gdy czas działania rozwiązania nie będzie
dłuższy niż 2-3 razy najlepsze rozwiązanie przedstawione przez zawodników Ligi. Pozostali zawodnicy otrzymają połowę
możliwych do zdobycia punktów. (Ostateczny przydział punktów za te zadania nastąpi po zakończeniu odpowiedniego terminu.)
W zawodach w programowaniu zespołowym, mogą startować studenci wszystkich
lat, pod warunkiem, że nie ukończyli oni wcześniej żadnych innych studiów.
W skład drużyny może jednak wchodzić tylko jedna osoba z roku wyższego
niż trzeci (w momencie rozgrywania mistrzostw krajowych lub międzynarodowych).
W Lidze mogą również startować uczniowie szkół średnich.