Cele i założenia Ligi Zadaniowej



Uwagi ogólne

Corocznie wysyłane są trzy drużyny reprezentujące Politechnikę Śląską na Akademickie Mistrzostwa Polski w Programowaniu Zespołowym oraz dwie drużyny na Międzynarodowy Konkurs w Programowaniu Zespołowym organizowany pod patronatem ACM. W związku z dużą liczbą chętnych konieczne jest przeprowadzenie eliminacji wstępnych. Pierwszym ich etapem jest Liga Zadaniowa, która rozpoczyna swą działalność 25 października 1999 roku. Od tego momentu w odstępach miesięcznych przedstawiane będą zadania, które należy rozwiązywać przed wyznaczonym terminem. Po upływie każdego miesiąca, na podstawie uzyskanych wyników zawodnicy będą otrzymywali pewną liczbę punktów rankingowych. Po zakończeniu Ligi (okolice maja 2000 roku - dokładny termin zostanie ustalony w późniejszym czasie) uzyskane wyniki zostaną podsumowane i na ich podstawie zostaną wybrane osoby, które będą uczestniczyły w wewnętrznych eliminacjach prowadzonych w sposób zbliżony do właściwych zawodów. Na podstawie wyników Ligi i konkursów przeprowadzonych w ramach eliminacji zostanie wyłonionych 9 osób, z których zostaną utworzone 3 drużyny reprezentujące naszą uczelnię na mistrzostwach krajowych. Po tych mistrzostwach wyłonione zostaną 2 drużyny (6 osób), które będą reprezentowały Politechnikę na konkursie międzynarodowym (liczba drużyn może ulec zmianie w zależności od możliwości organizatorów zawodów).


Rejestracja

Przed rozpoczęciem udziału w Lidze Zadaniowej należy zarejestrować się na serwerze w Hiszpanii, a następnie przysłać na adres Kierownika Ligi następujące dane:

Wszystkie listy wysyłane do Kierownika Ligi powinny mieć zaznaczone w temacie, że dotyczą Ligi Zadaniowej.


Zadania ligowe

Wszystkie zadania ligowe pochodzą z konkursów ACM z różnych lat i są dostępne na serwerach w Hiszpanii oraz na Politechnice.


Ocena rozwiązań

Propozycje rozwiązań należy przesyłać do oceny na serwer w Hiszpanii. Po uzyskaniu potwierdzenia, że zadanie zostało poprawnie rozwiązane, należy je przesłać również na adres Kierownika Ligi.

Termin końcowy nadsyłania rozwiązań do oceny nie ulega zmianie, jeżeli nie wystąpią żadne szczególne okoliczności takie jak: W tych wypadkach termin nadsyłania rozwiązań do oceny może zostać przesunięty. O takiej sytuacji zawodnicy zostaną poinformowani za pomocą listu.

Termin nadsyłania rozwiązań jest również nieprzekraczalny, chyba że zawodnik udokumentuje fakt wysłania rozwiązania w określonym terminie, a ze względów od niego niezależnych zostanie ono ocenione później (np. list zostanie zatrzymany gdzieś w drodze do Hiszpanii). O takich sytuacjach należy informować Kierownika Ligi w terminie 3 dni.


Rozwiązania zadań

Po zakończeniu każdego terminu planowane jest rozesłanie do wszystkich uczestników Ligi najlepszych rozwiązań zadań.


Punkty rankingowe

Za każde poprawnie i w terminie rozwiązane zadanie zawodnicy otrzymują pewną liczbę punktów rankingowych (od 1 do 10).


Zawodnicy

W zawodach w programowaniu zespołowym, mogą startować studenci wszystkich lat, pod warunkiem, że nie ukończyli oni wcześniej żadnych innych studiów. W skład drużyny może jednak wchodzić tylko jedna osoba z roku wyższego niż trzeci (w momencie rozgrywania mistrzostw krajowych lub międzynarodowych).
W Lidze mogą również startować uczniowie szkół średnich.


Uczciwość

Zakładamy, że każdy z zawodników będzie rozwiązywał zadania indywidualnie. Przekazywanie swoich rozwiązań kolegom nie leży w interesie zawodnika, bo u podstaw Ligi, jak również ostatecznego wyboru kandydatów na mistrzostwa leży zasada konkurencji. Innymi słowy, chcemy aby na mistrzostwa pojechali zawodnicy najlepsi, którzy potrafią najlepiej reprezentować naszą uczelnię!

wstecz